pondělí 23. května 2011

Křižující pohledy

… aneb Kterak se vločka nadchla.

Vždy, když se vločka pro něco nadchne, stojí za tím někdo z jejího okolí. Ve většině případů Pája. To ona mne uvrtala do blogování, s ní jsem hledala poklady alias "kešky" a jí vděčím za novou radost, která přišla tak vhodně do víru zkouškového: postcrossing.


Můj "tvůrčí" překlad anglického slova postcrossing = křižující pohledy. Teta Wiki vám jeho význam objasní vcelku srozumitelně. Kouzlo tkví v překvapení. Poté, co se zaregistrujete do systému - znalost angličtiny je nutná nejen pro registraci, ale i pro následující pohlednicovou komunikaci - si vytvoříte svůj profil. Dle libosti přidáte fotografii, (ne)uvedete celé jméno, ale hlavně o sobě něco napíšete.


Já, stará esejistka, jsem se rozšoupla na dobrých 5 řádků, najdou se ale i stručnější tříslovné charakteristiky. Většina členů se zmiňuje o pohledech, které se jim líbí a chtěla by je dostat, též píší o tom, co by se rádi dozvěděli o zemi, oblíbeném autorovi či hudbě odesílatele. Fantazii a nárokům se meze nekladou, ostatně je na pisateli, zda chce udělat adresátovi radost či ne.


Pokud už jste si prošli přihlašovacími záležitostmi, můžete kliknout na "send a postcard" těsně pod vaší fotkou. Po odkývání souhlasu s podmínkami, vám počítač vygeneruje adresu, na kterou zašlete pohled. Pokud se budete řídit přáním adresáta na typ pohledu, můžete se dočkat opravdu radostných reakcí. O opačných případech nemám zprávy.


Textové sdělení je na vás, ale za sebe můžu říct, že více slov = více radosti. Takže připojte pár slov o své zemi a o sobě, potěší to víc než strohé: "Greetings from…Happy postcrossing." Já se cíleně věnuji propagaci Valašska ;-) Nezapomeňte přidat ID, ostatně samotný server vás na to několikrát upozorní.


Cena známek do zahraničí ke dni 22. 5. 2011 jest: Evropa - 20Kč, svět - 21Kč


Tolik ve stručnosti, stránky nabízí spoustu dalších vymožeností, jako je například přímá výměna pohledů nebo družení se do skupin či různé hry. Na to se ještě necítím, dnes 22. 5. 2011 jsem do programu výměny pohlednic z celého světa zapojena rovných 12 dní. Musím říct, že mne to ukrutně baví. Hlavně hrabat se ve starých pohledech doma a kreslit nové.


V následujících dnech přidám těch pár pohledů, které jsem odeslala a časem snad i ty, které přijdou. Co vy a křižující pohledy? Zaujala vás ona myšlenka a vrhnete se do toho tak jako já? (Ano, musela jsem si dát limit jeden pohled týdně, ostatně, víc než pět jich na začátku stejně nemůžete poslat.)

Dodatek dne 23.11.2011:
Na původním blogu byla rubrika postcrossing, ve které na novém místě nemíním pokračovat, protože je poněkud náročná a nepříliš nosná. Je možné, že sem tam nějaký pěkný pohled publikuji, ale příliš s tím nepočítám. Co mě však potěšilo je skutečnost, že pár lidí, snad i díky mně, s posíláním pohledů začalo a mají z něj radost. Vaše radost, má radost.


"Taky stojíte u poštovní schránky leta a kontrolujete adresu a při hodu pohledem do schránky mu přejete šťastnou cestu?"

KOMENTÁŘE:
1 ratuska | Web | 23. května 2011 v 9:27 | Reagovat


Při své práci na poště jsem se dostala k několika podezřelým pohledům a následně jsem vygůglila, co to vlastně je ten postcrossing. Vypadá to jako fešná myšlenka a jednou mě to možná nadchne .
2 Modrooká | Web | 31. května 2011 v 20:44 | Reagovat


zahrnula jsem tenhle článek do mého postcrossing úvodníku, snad to nebude vadit bohužel nemůžu přijt na to jak zveřejnit url
3 ovesná vločka | Web | 1. června 2011 v 21:27 | Reagovat


[2]: Jsem poctěna doufám, že si postcrossing budeš užívat stejně jako já.
4 Hospodynka | Web | 3. září 2011 v 5:56 | Reagovat


Slyším o tom poprvé a líbí se mi to moc.

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)