sobota 26. února 2011

Ve slevě

...aneb Bez čokolády ani ránu.

Občas mám pocit, že se do KráKá chodím hlavně najíst. Tento týden stvořil Khors symfonii zapečených těstovin s rajčaty, masem, sýrem a olivami. Nádhera. Abych zaplašila svůj "vyžírkovský" pocit, rozhodla jsem se mladé muže poctít lasagnemi a něčím čokoládovým. Tak, tak. Jodid a Khors jsou závislí na čokoládě. Jak nečekané a šokující.

Tak, tak. Další recept na obzoru tohoto blogu. Ale než započnu čarovat s čokoládou, zmíním se o své úžasné blbosti. Před pár týdny si vločka odvezla z domova dva kelímky ragú. Alespoň to tedy předpokládala. Jaké bylo její překvapení, když, samozřejmě ten větší, kelímek nevydal ragú, ale podivnou zmrzlou hmotu žluté barvy. Nebudu vás napínat, byl to zeleninový vývar. Vlastně ještě je, stále mrzne.

"Co včil?" Ta věta přišla po pár nadávkách na vlastní adresu. Šupito presto do Alberta pro brokolici. Zavolat mamince, jak se brokolice spaří. Přiznávám, občas neznám naprosto elementární pojmy. Zato jsem plna dojmů. Tudíž jsem lasagne obohatila o brokolici, zjistila, co udělají pláty, když se neponoří do smetany (zpopelní se, decentně, ale přesto nepoživatelně) a teď čekám, co na to řekne KráKá (na tu zkratku jsem opravdu pyšná).

Mezitím v lednici tuhne dezert. Když jsem hledala recept, měla jsem jasné požadavky: "bez použití vajíček a jakéhokoli šlehacího přístroje do elektriky a s čokoládou!" Našla jsem. Budete potřebovat:

Slovy:
  • rum (Můj vnitřní monolog: "Nemám rum, jsem špatná kuchařka." "Možná nemám rum, zato jsem střízlivá kuchařka." "Jdu pro rum.")
  • 2 karamelové čokolády Milka (Ve chvíli, kdy se vám někde zalíbí recept a vy zjistíte, že jeho hlavní surovina je ve slevě, nemáte co řešit. Tedy, aspoň já ne...krom toho, že jsem se musela obléct a jít do obchodu.)
  • 1 čokoláda na vaření
  • 1/2 balení piškotů
  • tvaroh - polotučný
Čas nutný k přípravě, pokud zároveň nefotíte: max 1/2 hodiny, záleží na tom, jak rozpuštíte čikuládu a jakým stylem kropíte rumem.
Doba tuhnutí: 2hodiny

Tolik jsem napsala do chvíle, než začaly mé trable s mezerami mezi odstavci. Díky několika milým lidem (TlusŤjoch, *D.KružítQová*), kteří ochotně poradili, mohu pokračovat dál. Jen bych dodala, že dezert v lednici moc dlouho netuhnul a že brokolicové lasagne zmizely slušnou rychlostí.

Rozpouštění čokolády: nalámejte ji do misky. Tu přikryjte talířkem. Vše vražte do mikrovlnky, jejíž výkon dáte na minimum a čas vlnění nastavíte na 3 minuty. Doporučuji dát minuty 2, podívat se a případně dovlnit. Karamelová dělá trošku hrudky a ta na vaření klame tělem. Pokud ani po 3 minutách nevypadá roztopeně, nevěřte jí to a šťouchněte do ní lžičkou.

Postup:
  • nalámejte čokoládu a vložte ji v misce do mikrovlnky. Mezitím, co se vlní (úžasné slovo), vyškrabte do misky tvaroh a pokud vám zbyla 30% smetana od pelmení (o těch jindy) přimíchejte ji k němu.
  • do tří misek poklaďte na dno piškoty, nepřehánějte to, ani když milujete spoustu piškotů v pudinku, tak jako já, protože krému není tolik, kolik bývá pudinku. Piškoty pokapte rumem.
  • rozpuštěnou čokoládu urychleně smíchejte s tvarohem, aby vám neztuhla. Do vzniklého krému můžete přidat též několik kapek rumu. (Nešlo to skoro poznat, a to jsem nešetřila - kvůli Khorsovi.)
  • krém "nakydejte" do misek, na vrch můžete dát několik piškotů
  • rozpusťte čokoládu na vaření, případně použijte čokoládovou polevu apokapejte s ní obsah misek.Pokud jste šikovní, výsledek bude jistě "uchvancancující", pokud jste takoví jako já, musí jít konzumentům především o chuťový zážitek.
  • konečné dílo strčte do lednice (nejméně na 2 hodiny), ze které předem odstraníte hnijící zbytky, lynčování jejich majitele si naplánujte na druhý den.

Nyní bude následovat fotografická dokumentace vzniku Čikuládového dezertu. Měla by sloužit především k vysvětlení pojmů "moc piškotů". Též by měla objasnit velikost tří misek.


Není nad pořádné zapatlání se karamelem.

Názorný příklad = ten nejlepší.

Tvaroh střihlý smetanou.

Přílišné množství pišingrů.

Krém s trochou hrudek a trochou rumu.

Patlálum, patlálum.

Dopatláno. Jak vidíte, krému není přehešel...příště ještě jeden tvaroh.

Finální cák.

V Lednici? Kdepak, v lednici.

Dodatek 23. 11. 2011: po získání určitých zkušeností a rad doporučuji dát nejprve několik lžic tvarohu do misky s roztopenou čokoládou a zamíchat (nebude se dělat tolik hrudek), a až poté to celé vyklopit ke zbytku tvarohu.

KOMENTÁŘE:
1 ~Me~ | Web | 26. února 2011 v 19:36 | Reagovat


mmmmmm Hned bych si dala ty čokolády na obalení nervů
2 moni.ss | E-mail | Web | 26. února 2011 v 19:53 | Reagovat


Karamelová Milka. Kupovala jsem si jí každý den ve velkém balení, ale před pár dny jsem si uvědomila, co to přežírání dělá s mojí postavou - no, nic se nemá přehánět. Pokud nebudu líná, vyzkouším tvůj recept.
3 alouette | Web | 5. dubna 2011 v 16:40 | Reagovat


vypadá to úžasně :) a skvělý popis práce ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)