neděle 20. února 2011

Oňúr a spol.

...aneb Telepatie v hlavní roli.

Sice se v Království dvou Ká nenachází televize, ale internet mají a TV Hvězda je tak dokonalá, že svou novou, úžasnou a skvělou "dítěkrávyNoVelu" pouští i tam.


Donedávna jsem měla jen mírné podezření, ale v průběhu zkouškového a obzvlášť na jeho konci se mi toto podezření potvrdilo...Království dvou Ká projevuje sebevražedné sklony...a trpím jimi já.


Na sporáku se žhaví uhlíky, Khors s Jodidem nervózně poposedávají a hypnotizují hodiny: "Ať už je pět, ještě pět minut, kdy už to začne?!" Chovají se jako drogově závislí. V pět to propuká. Já se hystericky choulím na opěradle červeného křesla a pokouším se vypíchnout si oči háčkem. Bohužel, mám brýle.


Rychlý přelet nad jedním nejmenovaným městem, osypky po pěti minutách, kdy hrají tamty strunné nástroje napodobující dramatickou hudbu a je to tady! Naše denní dávka telepatie. 


Pokud se někdy nachomýtnete k obrazovce/monitoru, když tento seriál poběží, všimněte si minima slov, která jsou vyřčena, zbytek visí nevyřčen ve vzduchu a fantazie má volný prostor. Obzvlášť v této dispiclíně vynikají ústřední postavy: Onur (v KráKá zvaný též Oňur, případně i Onan), Šeherezáda přezdívku nemá (Tamtaona, Ta baba).


Několik dílů jsem neviděla a myslím, že už jich asi mnoho neuvidím, semestr na krku a času ke ztracení zatraceně málo. Ale v hlavě mi obzvlášť utkvěla scéna, kdy sedí Oňúr s Tamtouonou na nějaké terase. Myslím, že se vraceli z Dubaje.


On se jí omlouvá, ptá se, zda mu odpustí, nebo něco na ten způsob. Ona několik minut jen sedí a hledí, pak se na něj podívá - něco na způsob vraždící slepé housenky - trhne hlavou a odchází. Ticho. Jen strunné nástroje brnkají na nervy.


Co na tom KráKá tak fascinuje? Podle mne dým a možnost trpět při pohledu na osoby pijící rizé. Také mám podezření, že při úvodních titulcích vypínají mozek a nevnímají. Myslím, že zastánci této telenovely často radí kritikům:"Tak se na to nedivej, když setito nelibí." A na co se mám dívat, když se chci pohoršovat? Politické debaty jsou o život a u ostatních pořadů vypínám poslech. 


Pojďme se hromadně rozčilovat nad neúrovní Trilionu a jedné noci a těšit se na konec. Ač všichni tušíme, že on si ji vezme a štěstí s rizé poteče z obrazovky proudem.


Profesionální střihači z řad tvůrců nového ofčího seriálu by zvládli celý děj vměstnat do pěti okýnek a jedné noci a pak:


"Tradáá a titulky."

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)