pondělí 7. února 2011

Krvavá záře

...aneb Konec.

Zní to napínavě, že? Čekáte nějaké vzrůšo? Napětí? Že vám nervy potečou? Tak se rychle sbalte a odplujte. Tady bude totiž klid. Ticho po pěšině. Má mysl se kolébá na klidných vlnkách oceánu bezstarostnosti. Aspoň dnes, snad ještě týden.


Konec I.semestru studia na FF MU v Brně. Všechny zkoušky úspěšně splněny.Gratulace přijímám ve formě věcných darů, zn. potřebuji kuchyňskou (nejlépe digitální) váhu a šlehač.


Slečna S. dala po týdnu výsledky testů do ISu. Ano, je to ze zákona daná lhůta. Ale jsem asi ze staré školy a dané slovo, v tomto případě: "Je vás málo, do dvou dnů to budu mít." mi je svatější než všechen zákon. Naivita dítěte, já vím.


Kochejte se stejně jako já:


Tato zelená člověka opravdu uklidní. Už se mi netřesou ruce, už nejsem podrážděná. Ba naopak, překypuji elánem, optimismem a chutí do dalšího semestru. Možná za to může slunce, které dnes vylezlo, ale samo by to nezvládlo.


Nyní vysvětlivky pro neznalé. Přesně tak, chci, aby opravdu všichni pochopili, jak jsem šikovná, úžasná a navíc...šíleně skromná.


Začneme horní lištou, položkám předmět a obor rozumí každý.


Kre = kredity, tedy počet kreditů, které po úspěšném ukončení předmětu získáte. K postupu do dalšího semestru je jich třeba minimálně 15, za celé bakalářské studium jich musíte získat 180. Rozumné rozvržení je tedy 30 kreditů každý semestr.
Uk= způsob ukončení: k - kolokvium, z - zápočet, zk - zkouška
Hodnocení: 
zk - A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (vyhovující), F (nevyhovující)...dvě písmena vedle sebe (FA) znamenají, že první pokus nedopadl, a ten druhý dopadl naprosto skvěle. Což mimochodem nemůžu pochopit. Holt, u slečny S. je možné všechno. Ale jsem schopna přísahat, že se mé výkony u testů rozhodně tak rapidně nelišily!
z - Z (započteno), N (nezapočteno)
k - P (prospěl), N (neprospěl). Dvě písmena vedle sebe znamenají, že první pokus ztroskotal a při druhém se Robinson, v tomto případě indoevropské veláry, úspěšně vylodil na souši jazyka staroslověnského, jehož kořeny se zapustily do šedé kůry mozkové jedné ovesné vločky.
datum - den, kdy byly výsledky vloženy do ISu

Co mi udělalo největší radost? Udělení zápočtu z Úvodu do staroslověnštiny hned na první pokus. To jsem tu už jednou zmiňovala. Neméně mne potěšilo B z fonetiky. Samozřejmě, že radost mám ze všeho, ale u výše zmíněných jsem čekala menší úspěch.


Oscarové poděkování:

Děkuji mamince, že je mi vzorem a zářným příkladem. Paince, že mě nezabila (celé zkouškové jsem doma nepomáhala s úklidem). Tatínkovi za škrabkání na zádech, které mi navracelo duševní rovnováhu. Jodidovi s Khorsem za to, že zvládali mé nervové záchvaty v první linii a nepadli (a ani mne neubili šlauchem).






"Juk" za roh. "Šišmár." Další semestr...
...bijte ho, řežte ho, nijak ho neživte!

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)