úterý 21. ledna 2014

Sojový hamburger

Recept mám od vegetariánky naší rodiny, trošku jsem si jen vyjasnila jeho formát, ale podstata zůstala stejná. Sojová, aby bylo jasno.

Když zapomenete vyfotit postup plnění, musíte kuchat.

Příprava se skládá ze tří částí. První je shánění surovin. Koupit sojové plátky dokáže každý, ale sehnat opravdové velké bulky, to je výkon hodný superhrdinky. A i mně dal teda zabrat. Tři pekárny, dva supermarkety (už jsem si tak zoufala, že i rozmražované pečivo bylo omilostněno) a pořád nic. Nakonec mě zachránilo Sklizeno. A ani jsem nezbankrotovala, neb jsem vzala bulky čtyři a k tomu čtyři menší kaiserky.

Druhá část zahrnuje pečlivé plánování, protože soju si musíte naložit den předem. Proto si ujasněte, jestli se vám chce s ní matlat v neděli v noci, nebo to necháte na pondělní odpoledne. Nu a poslední část se skládá ze samotné přípravy, což je kupodivu (viděli jste ten dlouhý seznam surovin) velmi lehké. Vzhůru za jídlem!


Chemické složení, část vařicí:

• 2 balíčky sójových plátků
• 1 kostka Masoxu
• 1 lžička soli
• 2 lžičky Solčanky

Postup:

Den předem uvaříme sójové plátky dle návodu, většinou na jeden litr vody jeden sáček plátků. Do vody přidáme Masox, sůl a Solčanku. Po vyjmutí více než lehce vymačkáme.

Takto to vypadá na dosah finále.

Chemické složení, část nakládací:

• 2 vejce
• 1dcl oleje
• worcester
• sójová omáčka
• 2 lžíce škrobu
• 2 lžičky Solčanky
• 1 lžička červené papriky
• 1 lžičenka pepře
• 2 vidličky mletého cukru
• 2 velké špety provensálského koření
• 3 česneky

Postup přípravy:

Do mísy či jiné, dostatečně velké nádoby, vyklepneme vejce, přidáme olej. Z obou omáček tam párkrát třepneme, cca pětkrát, aby toho bylo dost na obarvení. Přisypeme škrob a řádně ho rozmícháme. Následně Solčanku, papriku, pepř, cukr a provensálské koření. Nastrouháme nebo protlačíme česnek a vše smícháme. Do kapaliny naložíme plátky (a trochu je v ní porochníme) a necháme přes noc v lednici.

Hladová ústa naší trouby.

Chemické složení, část obkládací:

• 8 bulek
• olej
• majonéza
• kečup
• malý ledový salát
• cibule
• 4 rajčata
• 8 plátků sýra (co se dobře, roztopí)

Postup přípravy:

V den D smícháme kečup s majonézou tak, aby vzniklá směs lahodila chuti a oku. Rozdělíme salát na jednotlivé listy, opláchneme a necháme oschnout. Nakrájíme cibuli a rajčata na kolečka.

Na troše oleje na rozpálené pánvičce osmažíme maso z obou stran. Housky rozpůlíme a chvíli opečeme v troubě, aby hned nenasákly majdou. 

Obě poloviny housky pomažeme kečupovo-majonézovou směsí. Na spodní polovinu položíme listy salátu, na něj cibuli, poté "maso", plátek sýra, rajče a přiklopíme druhou polovinou. Mírně připlácneme.

Dobrou chuť!

3 komentáře:

  1. Vypadá skvěle! Sójový maso je dobrý, když se dobře připravý. I když já sama mu teda moc neholduju, ale to spíš z principu než kvůli (ne)chuti.
    Jenom je mi divný, že se ve vegetariánskym receptu objevil masox. To by u mě teda asi (v případě vegetění, já aktuálně vetetarián nejsem) neprošlo.

    OdpovědětVymazat
  2. Nu, myslím, že mamka tam tehdy vrazila zeleninový bujón :-) a jsem ráda za pochvalné vyjádření, děkuju.

    OdpovědětVymazat
  3. ach jo, někdo by mě měl utratit, napsala jsem takovou nechutnou hrubku O.o (jak ty lidi ve zkouškovym moudřej a moudřej, co...)
    zeleninovej bujón všechno osvětluje :)

    OdpovědětVymazat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)