středa 8. února 2012

Pátrání po knihách


... aneb Vypůjčeno na dobu neurčitou.

Ač dcera knihovnice, nemám ve svých výpůjčkách pořádek. Dokonce nemám ani kartotéku se jmény všech titulů, které vlastním. (Natož, abych měla někde přesně poznamenané, co a kdy jsem komu půjčila.) Ostatně, tuto vymoženost nemáme ani doma, a proto se mohlo stát to, co se stalo. Zmizel Herriot.

Zjistila jsem to čirou náhodou, když jsem hledala něco na čtení k obědu. Konkurz na knihu k obědu nevyhraje jen tak nějaké dílko. Většinou musí splňovat několik náročných kritérií. Kniha by měla být malá, lehká, oddechového charakteru a rozdělená na kapitoly rozumného rozsahu. Své pátrání většinou rozjíždím ve velké knihovně (ta stěna u našich v ložnici). Tuto sobotu vyhrál James Herriot.

A v tom byl ten háček. Místo očekávaných všech sedmi/osmi kousků chyběly díly 3 a 4. Okamžitě započalo pátrání po jiných částech knihovny a bytu. Bezvýsledně. U oběda jsme s tatínkem rokovali, které studentce veteriny jsme ony knihy mohli půjčit. Volba padla na obě, které známe. Ten den jsem byla opravdu ráda za existenci facebooku.

Napsala jsem nejen zmíněným studentkám, z nichž jedna už veterinu nestuduje, ale i několika dalším osobám. Dobře, že jsem tak učinila. Odpověď přišla obratem a ze směru, který bych nečekala: "Já jsem si říkal kde se vzali tu se vzali u mě ale ty jsi mě nenapadla mám je u sebe v knihovně..." 

A tak jsem domluvená se svým bývalým bývalým bývalým (to není spousta překlepů za sebou, ale způsob jak označit pořadí) přítelem, že se potkáme u trafiky na rohu (máme to k ní oba, co by trubkou/Lehárem dohodil) a předáme si kontraband. Brno je malé, já to tvrdím pořád. 

Poznámka mimo: Ono totiž zase nastalo období ozývání se. To v praxi znamená, že mi napíše někdo, o kom jsem si myslela, že mě definitivně zavrhl pro hříchy minulosti i budoucnosti, nebo mi přijde pozvánka na výstavu fotek, nebo... způsobů je spousta.

Ale vážně by mě zajímalo, jak se mohlo stát, že má M. Herriota tak dlouho a nikdo si toho nevšiml. Ještěže u oběda čtu oddechovou literaturu! A taky...ještěže je M. pravdomluvný a nezatlouká jistě sběratelsky cenný kousek díla veterináře z Yorkshiru. 

Plyne z toho nějaké poučení? Plyne. Všechny půjčené knížky si od dnešního dne míním zaznamenávat do diáře. Cha!

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)