úterý 27. července 2010

Jsem v tom...

...a ani si nemusím dělat test. Příznaky jsou viditelné pouhým okem.

Schopnost sníst cokoli v jakékoli šílené kombinaci. Pohled obrácený mimo reálný svět. Reakce nepřiměřené situaci. Zmatenost. Ano, všechny tyto věci značí, že jsem...


...zaregistrovaná v ISu.


(řekněte mi, byli jste aspoň chvíli vyvedení z míry?)


Pro neznalé vysvětlím, co je to IS = informační systém Masarykovy univerzity v Brně, ale to je pouze krycí jméno. Jeho utajené poslání je snížit počet studentů této univerzity a to velmi prostým způsobem. Ten, kdo vstoupí do ISu je okamžitě zmaten. Věřte, i mně, vločce zocelené studiem na UMPRUM (místo, kde nikdo nikdy nic neví jistě, natož přesně), se hlava málem rozskočila na tisíce kousků. No a co dělá zmatený člověk? Většinou se ztratí. To znamená, že zmatený student MU nenalezne budovu své fakulty a ani třídu, přednáškovou místnost či co a to je v konečném důsledku ono kýžené snížení počtu žactva.


Ale já se nedám, od čeho jsou oni "už zajetí" studenti MU, přece od toho, aby nám ochotně pomohli. Teda, aspoň tak to tvrdily ty paní u zápisu do studia. Já jim moc nevěřila, ale vzhledem k tomu, že se Samec Kapraď (více o něm v třídílné hororové sáze Jednou v noci) projevil jako charakter a kapku mi helfnul, možná na tom bude něco pravdy.


Jinak tímto veřejně děkuji jednomu nejmenovanému studentu (stejně ho prásknu), že mi málem přivodil zástavu srdce, když jsem při prvním přihlášení do ISu a nahlédnutí do mojí nové ímejlové schránky objevila zprávu od něj. Varuji vás, pozor na Jodida, mezi předky má určitě Herloka Šoumese nebo aspoň Dr.Watsona a pokud ne, tak za to může Jogurt.


Takže, už je to oficiální, ovesná vločka je studentkou Masarykovy univerzity v Brně a poněvadž se bude zabývat češtinou (ne, nestuduji pedagogiku) bude si muset dávat pozor na vyjadřování. Ale to stejně nepomůže, Valach mluví a často i píše tak, jak mu zobák narost...minimálně na svém blogu.


A ještě malá výtka směrem k autorům jinak vcelku dobrých Prvákovin (časopis do kapsy, pro začínající studenty):


"ne všichni, co jdou na Masaryčku, jsou z gymplu"


A tuto větu, světe div se, křičím!!!


Co mě k tomu vede? Dvě zmínky v Prvákovinách, moment, hledám, abych mohla citovat:


str.10 (Filozofuju, filozofuješ, filozofujeme aneb Povinná zkouška, 12.řádek):


"Jednak si budete ještě řadu věcí pamatovat z gymplu, a pak také budete mít jistotu, že máte tuto starost z krku."



str.15 (Bohemistika není od slova bohémství, pravý sloupec, konec druhého odstavce):


"Ta vám hned první hodinu dá test, aby si ověřila, jaké znalosti jste si přinesliz gymplu"


a pak několik náznaků v řeči. Ano, má reakce je pravděpodobně přehnaná (mám k tomu své důvody, které vysvětlím, pokud se zeptáte), ale i tak. Bylo by příliš těžké nebo na pohled nepěkné napsat:


"ze střední" popřípadě"ze střední školy"

Podle mě, by to zas tak těžké nebylo, ale pozdě bycha honiti, když jsou Prvákoviny různě po kapsách.



S úctou váš literární šťoural

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)