čtvrtek 16. června 2011

Maso s třešněmi?

…aneb A to sa dá žrať?

Ano, to se dá jíst a dokonce bez újmy (ať už chvilkové, či trvalé) na zdraví. Vrhla jsem se po hlavě do zatím největšího experimentu mé kariéry malého chemika. Maminka poté, co zaslechla, co se chystám klohnit k obědu, prohlásila: "Pokud ti to Jodid nehodí na hlavu, tak tě má vážně rád."

Nehodil a zmínil něco o případném opakování krmě, kterou jsem uchystala za pomoci Khorse, jakožto kráječe masa, a též za pomoci samotného Jodida, jehož ruce pózují s masem ve dřezu. Inspiraci jsem čerpala odtud.

Recept jsem však částečně pozměnila, jsem totiž dcera své matky. Důvody byly zcela prozaické, nedostávalo se mi pálivé papriky, solamylu a paměťové kapacity. Tak, tak, pro samé experimentování jsem zapomněla na přílohu a tak místo doporučovaných opečených brambor jsme měli Itálii se špagetami.



Připravte si tedy ostrý nůž, pánev s nepřilnavým povrchem a trpělivost, té je třeba k vypeckování třešní.

Originální recept najdete ve výše zmíněném odkazu, zde popíši suroviny mnou použité:
  • kuřecí prsa 4ks
  • provensálské koření - dle oka a chuti, též možno přiměřeně na dva hektary
  • olivový olej - řádně pokropit
  • kysaná smetana - 200ml (čím tučnější, tím lepší, ale tady něco nad 20% seženete horko těžko)
  • Cayennský pepř - 3-4 špetky (zde vše závisí na chuti kuchtíka a strávníků)
  • třešně - tolik, kolik jich zbylo a bylo poživatelných
  • špagety, ještě lépe brambory
Postup přípravy:
Třešně propláchněte vlažnou vodou a nechte okapat. Poté je vypeckujte. Má maličkost použila dobře se osvědčenou škrabku na brambory, více zde.

Omyjte kuřecí prsa a dejte je Khorsovi nakrájet na kousky. Ty nasypte do mísy, posypte hojně provensálským kořením a přidejte olivový olej. Překlopte talířem a nechte asi pět až deset minut odležet v ledničce. (Mezitím můžete třeba nakrájet brambory a vrazit je to trouby, nebo dát vařit těstoviny.)



Rozehřejte hlubší pánev, pokud možno s nepřilnavým povrchem, a vsypte na ni maso. Občas ho promíchejte a nechejte opékat. Nemělo by vám to zabrat více než deset minut, pokud nemáte lenivý sporák (to je vzkaz domů).

"Pánvičkové intermezzo."

Maso hoďte na talíře, které jste si (ne)nachystali. Na pánev po mase vsypte vypeckované třešně, prohřejte je a silně poprašte pepřem, pak přidejte kysanou smetanu a ještě chvíli prohánějte třešně po pánvi, aby se vše řádně promíchalo.

"Testování chutí."

Na talíř smotejte špagety a polijte je onou vzniklou majdou s opravdu velkými kusy třešní (příště je asi nakrájím). Opravdu se to dá jíst. Mně na tom nejvíc chutnaly ty šťavnaté třešně v kombinaci s masem vonícím kořením. Tak, kdo to riskne?



"Pokud jste se rozhodli zkusit zlikvidovat třešně tímto způsobem, napište mi do komentářů, co na to řekly vaše chuťové buňky."

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)