sobota 22. ledna 2011

Tak abyste to věděli

...nemusíte se snažit nabourat do ISu, já se vám napráskám sama.
Hm, jo. Mám se učit. Čekají mne, doufám, poslední tři tahání (ne)vědomostí z mé hlavy. Jedna opravná zkouška, kolokvium a písemná zkouška. Opravnou píšu z Úvodu do studia literatury. Přednášky s panem docentem byly parádní, ale na seminář jsme měli takovou paní/slečnu S. a s tou mám nevyřízené účty, a zrovna u té paní máme i test z přednášky. Leč účty budu vyřizovat, až mi v ISu místo červeného eFka naskočí aspoň zelené Éčko.


Kolokvium je z Dětské literatury, chybí mi pár knížek k přečtení, ale jinak bych si mohla s panem docentem (tím samým, co měl Úvod do studia literatury) hezky popovídat. A jako třešinka na dortu, jedna z těch těžkých zkoušek, Fonetika a fonologie pro bohemisty. Už se těším.


Nyní přikročím k minulým úspěchům. Angličtina mi byla započtena ještě před Vánoci. Opravný test ze slavistiky jsem zvládla, dokonce s pochvalou při následné konzultaci. Z Úvodu do studia Českého jazyka mi bylo uděleno Cé. Po nekonečných peripetiích (v nichž nenesu vinu) jsem dostala i zápočet ze semináře Úvodu do studia literatury (paní/slečna S.).


Největší noční můru - Úvod do studia staroslověnštiny, jsem zvládla napoprvé. Jupíí. Nebudu zastírat, jak moc jsem na sebe hrdá. K úspěchu mi kupodivu pomohl onen zvoraný test ze slavistiky. A nesmím zapomínat na Khorsovy nervy a ochotu, se kterou v začátcích trpěl mé čtenářské pokusy a ke konci mé nervákovské výbuchy: "Ď"


Co pokládám za největší úspěch za minimální cenu s velkou odměnou? Mou první ústní zkoušku. V pátek v jednu hodinu a něco skládala vločka zkoušku z filosofie. Dva dny přípravy a noční (když někteří vstávají ve čtyři odpoledne, je pro ně noc dnem, že, chichi) diskuze o filosofii s Jodidem byly, zdá se, dokonalou přípravou. Po třech minutách hovoru s mladíkem v gládách, zatímco vločka měla martensky a na klopě saka placku Možná je to možné, pronese onen mladík:"Tak za Á, jaké je vaše jméno?"


Vločce se rozzářily oči, důstojně vykráčela z kabinetu, pohovořila s ostatními zkoušenci a prošla dveřmi, které jí podržel nějaký mladík v kvádru. Venku se už neudržela a poskočila tak metr dvacet do vzduchu. Mládenec, který jí před chvílí držel dveře jen zavolal: "Gratuluji."


Tak snad mi bude dopřáno tato slova slyšet, až za zkouškovým prásknu dveřmi a poskočím si tak tři metry do brněnského vzduchu.


Co řekl Jodid? 
"Já jsem ti to říkal..."


...a servíroval oběd. Jo, není nad šikovné chemické sloučeniny, které mají nervózní a pesimistickou vločku přečtenou. Jsem sentimentální (a připadám si jak růžová žvýkačka), ale čtyři měsíce jsou čtyři měsíce.


Čtvrt roku zní líp, pravda,
ale třetina roku je jako realita mnohem hezčí.

Komentáře:

1 Floweenka | Web | 22. ledna 2011 v 14:12 | Reagovat


Staroslovenština? Hrozně se mi líbí starý jazyky, jen ale nevim, jak by se to dalo v praxi využít
držím palce se zkouškama, taky to na mě čeká, kdo se k tomu má dohnat
2 Khors | Web | 23. ledna 2011 v 20:11 | Reagovat


Bylo mi potěšením poskytnout své skromné znalosti. Alespoň mám teď na koho svést svoje častější výpravy do říše Žíznivých papoušků.
Přeji úspěšný zbytek zkouškového období.
3 PK | Web | 26. ledna 2011 v 16:15 | Reagovat


Velká gratulace s přáním úspěšného zbytku zkouškového
4 ET | 26. ledna 2011 v 19:53 | Reagovat


Chci mít taky už tolik zkoušek za sebou, fňuk. Gratuluju!!
5 dalibor | 27. ledna 2011 v 22:00 | Reagovat


...máš to tady hezké...

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)