středa 19. ledna 2011

Do výbavy

...aneb To se jen tak tváří.


Psala jsem v článku o koupi stolu, že věci do výbavy rozhodně nesháním. Tu žehličku jsem ještě okecala, ale to, že jsem si dnes pořídila naprosto ženiální zapékací misku, to už je na pováženou.


Nemluvě o kouzelném noži od Ježíška. Mohla jsem počkat s pořizováním až na narozeniny, ale ... slíbila jsem Království dvou Ká, kdysi ve Vídni, že jim udělám lepší lasagne než pozřeli v jednom byfé. A proč by to nemohlo být uprostřed zkouškového? Lasagne na počest složených zkoušek, i na zajedení žalu z eFkové literatury.


Ne, nebudu fušovat své sestře do řemesla. Ani kvalitou fotek, ani ničím. Jen musím sdělit světu:

Ovesná vločka montuje nejen stoly, ale smontuje vám i něco k jídlu.

Tak tedy, co budete potřebovat? Vhodnou nádobu na zapékání. Máte? K tomu jednu smetanu ke šlehání. Inspirovat se můžete na fotografii níže. Krabičku (nebo dvě) ragú. Cože to je, to ragú? Mooc dobré něco z masa. Někdo cpe do lasagní boloňskou omáčku někdo špenát, my doma ragú. Chcete taky? Recept se nachází zde, sepsal jej pan otec. Dále tvrdý sýr, který je hoden nastrouhání na hrubo.


Poslední a nejnutnější složkou jsou samotné těstovinové pláty. (Na ty jsem mimochodem málem zapomněla, ehm, pořád zamilovaná.) Dnes kupované, příště se třeba zadaří a stvořím je sama. Připraveni? Předehřejte troubu.


Slovní návod:
  • na dno nádoby poklademe pláty
  • naneseme na ně vrstvu (nemusí být moc vysoká) ragú
  • posypeme sýrem
  • nalámeme pláty a opět je nainstalujeme do nádoby
  • další vrstva ragú a sýru
  • poslední vrstva plátů
  • (vrstvit můžete, dokud vám budou pláty, ragú, sýr a miska stačit...mně došlo ragú)
  • to vše zalijeme smetanou ke šlehání a vrazíme do trouby
Pečeme:
  • 10minut na plný výkon
  • zhruba 30 - 45 minut na 200°C
  • záleží na typu trouby, doporučuji kontrolovat a nořit pláty do smetany, aby dostatečně změkly
Kdy je hotovo?
  • pláty jsou dostatečně měkké, vám se sbíhají sliny a všude to úžasně voní
Teď tedy ty obrázky:


Servírujeme ve společnosti milých osob a chemických sloučenin. Tak tedy, dobrou chuť.


Snad přežijete, chichi.


Případné dotazy se pokusím zodpovědět a nejasnosti vyjasnit.

KOMENTÁŘE:
1 Pája | Web | 20. ledna 2011 v 8:33 | Reagovat


Ještě, že jsem snídala kaši. Mohla bych prodávat licence. Kdo chce sepsat recept, musí zaplatit. Nejlépe v naturáliích. Nebo komise pro posouzení kvalita. Když neprojde, nesmí být zveřejněno.
2 ET | Web | 20. ledna 2011 v 13:44 | Reagovat


Neměla jsem tušení, že se ty pláty pečou neuvařený! Díky ti, zachránilas mě před trapnou chvilkou, na lasagne mám už nějaký čas zálusk a chtěla jsem je dělat kamarádům
3 ovesná vločka | Web | 20. ledna 2011 v 14:08 | Reagovat


[2]: Různí lidé a různé kuchařky je dělají různě. Někdo je předvaří, ale mně to přijde jako zbytečné špinění hrnce a sítka.

Jodid zatím stále žije.
4 Ví, | Web | 17. dubna 2011 v 20:56 | Reagovat


Nedávno nám je dělal známý na privátě, právě jsme mu nikdo nevěřil, že je umí...ale povedlu se mu :P, na druhé straně té krabice byl návod...

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)