sobota 31. března 2012

Say: "Good morning"

...aneb Opravdu dobré ráno.

Nestalo se nic zvláštního, nic extravagantního a přece to bylo jedno z těch rán, kdy by se člověk usmíval, i kdyby z oblohy tragaře padaly.


Good morning.


Když jsem dala tuto fotku na fb (proč to nepřiznat), měla za chvíli pár "líbí se" a já začala dumat, co se komu na ní konkrétně líbí. Zajímá mě to pořád, takže...pokud se vám něco na fotce líbí, můžete si vybrat z několika možností, případně napsat vlastní mínění:


a) vše
b) Amazon Kindle
c) kafe
d) muffiny

Tolik zvědavost a nyní něco jako příběh. Začnu tím chlapcem (Kindlem) v kůži, vlevo nahoře. Elektronická čtečka. Chvíli to trvalo, než jsem si ji pořídila, ale už ji mám a nedám z ruky. Po Vánocích jsem řešila dilema, zda čtečku, nebo kabát. Pak se s malým zpožděním ozval ještě jednou jeden z Ježíšků a já mohla směle říct: obojí. A představovala jsem si, jak nosím Kindla v kapse kabátu, protože ty kapsy mají přesně tu správnou kindle velikost.

Kabát jsem nosila skoro celý čas, kdy bylo v Brně pod nulou, ale akce čtečka měla zpoždění. Pečlivě jsme s mým největším technickým poradcem, tatínkem, vybírali. Poměr cena - výkon, dodavatel, s reklamou/bez, který typ, jaký obal... Chvíli jsme čekali, jestli se k námi vybranému Amazon Kindle 4 neobjeví obal s integrovanou lampičkou, který bude podobný tomu, co má tatínek na Evangelistovi (Kindle 3)...neobjevil. Ale i když jsme tak dlouho vybírali, nepřebrali jsme. Minulý víkend jsem se dočkala. Leč, kabát málem ne, kdyby teploty neklesly pod 10°C, nevěděl by, co je to Alobal.

"Alobale," tak familiérně oslovuji svého Kindla. V křestním listu má Aluminium a to podle epitafu Járy Cimrmana:

"Budoucnost patří aluminiu."

Čas na kávu, kterou téměř nepiji a když už, tak nejčastěji sypnu do horkého mléka půl lžičky rozpustného. Toho rána jsem si však nalila kávu, kterou si vařívá každý den Jodid. Aby mě to nezabilo, nalila jsem ten černý mok jen do třetiny hrníčku a zbytek doplnila mlékem. Hrníček za sebou nemá, alespoň pro mne, žádný zvláštní příběh. Zůstal nám v kuchyni po jednom z předchozích majitelů.


A až na konci se dostávám k tomu, díky čemu obrázek výše vznikl: k muffinům. Má sestra ráda peče, to je světu celkem známý fakt. K letošním narozeninám rozhodila mezi případné gratulanty pár tipů na dárek. Čirou náhodou jsem v nabídce jednoho obchodu objevila krásně barevné (cenově celkem přijatelné) formičky na muffiny. Ty, co jsem jí chtěla darovat, jsem koupila ráno s Jodidem. Odpoledne měl muž ještě nějaké pochůzky ve městě a já jej pověřila bojovým úkolem. Měl přinést další piksli formiček, pro mě. 

Zjistila jsem, že bez nich nemohu žít a že udělám přítrž tomu klávesnici ohrožujícímu slintání nad fotkami muffinů od slečny J., které dotyčná pravidelně publikuje na zdi svého modro-bílého světa, a nejen tam, ale i tu. V pátek 16. 3. jsem přijuchala domů, předala dar a obdržela dary, krom knihy se mezi nimi vyskytovaly dvě krabičky. V obou byly formičky na muffiny. A tak můžu péct "bábovičky" po tuctech.

Pečení mi nevyšlo hned, neb jsem ochořela, to mi však poskytlo dostatek času k hledání receptu. Jenže...věřte těm na internetu, když je nemáte ozkoušené. A tak jsem napsala slečně J., zda by nebyla tak hodná a neposkytla mi jeden z jejích receptů. Byla hodná, poradila a tak se časem v Malém chemikovi dočtete, jak na ně. V úterý už mě chytaly roupy, že bych pekla, ale plán zněl: ve čtvrtek.

Už ve středu odpoledne mi bylo jasné, že minimálně suroviny musím koupit hned, nebo se zblázním. Ostatně, jednu z prodejen Albert máme, co by kamenem dohodil. Tak jsme se tam s Jodidem vypravili a já si naivně myslela, že tam pořídím vše potřebné. Ha, ha, ha. Víte, jak je náročné sehnat obyčejné kakao? Nedej bohové papírové košíčky do muffinových formiček?!

I vypravili jsme se více do centra, respektive na Svoboďák, do prodejny Billa, která nám sice nabídla ono vytoužené kakao (a hříbkové brambůrky, které jsou proti těm z Ukrajiny slabota), ale papírové košíčky ani náhodou. Jako na potvoru nebyly košíčky ani v jediné otevřené drogerii a papírnictví už byla zavřená. 

Říct: "Vem to čert, počkám do zítřka," mne ani nenapadlo. Začala jsem být umanutá, a to znamená, že schopná všeho. Rozhodnutá, že muffiny upeču už ten večer, táhla jsem Jodida směrem k Vaňkovce. Tam je totiž Tesco a jedná má mlhavá vzpomínka z dob studia na umprum (a nočních návštěv Tesca) mi šeptala, že tam ty košíčky budou. 

Byly...s vánočními motivy, což mi bylo naprosto putna. Měla jsem je! A v devět hodin večer jsem začala péct a zjišťovat, že stvořit přepuštěné máslo není žádná legrace. Leč, dílo se podařilo a tak jsme si s Jodidem před půlnocí pochutnávali extra čokoládových muffinech.


10 komentářů:

  1. Konečně jsem se dnes odhodlala oplatit všechny tvé milé komentáře u mě na blogu. Moc za ně děkuji, vždy mi nějakým způsobem pozvedly náladu. Trochu se stydím za to, že nedovedu podobně oplácet, ale mě psaní komentářů moc nejde. Vždy napíšu něco krátkého a pak mi to stejně přijde trapné, tak to raději smažu.

    Teď k článku...
    Ach jo, čtečka. Já si pro ni pořád nemůžu najít chuť. Je mi jasné, že tam těch knih můžu mít fakt hodně a oproti třeba pětisetstránkové knize je váhový rozdíl znatelný, ale já budu radši vláčet tu knihu.
    Muffiny vypadají dobře, možná bych už konečně mohla sebrat odvahu a taky se do nich pustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až budeš tahat v batohu domů (tzn. na dva dny) osm knížek, z toho polovinu vážně tlustou, jen proto aby sis udělala pár výpisků, zjistíš, že Kindle je požehnáním pro Tvá záda ;-) To, že ho mám, ale neznamená, že bych na tištěné knihy zanevřela, jejich vůni totiž nic nenahradí.

      Vymazat
  2. Mně se líbí hrneček, muffiny a kafe. Ale je jasné, že ne každá fotka, na které je hezký hrneček, muffiny a kafe by se mi líbila, tudíž asi spíš půjde o tu souvislost s hezkým ránem :)
    Pečení muffinů... ach. Jeden čas jsme dokonce s kamarádkami dělali "muffin akce" - slet čistě za účelem pečení muffinů. Možná přišel čas oživit staré tradice :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen do toho, oživuj, oživujte a když se podělíš o recept, budu ráda ;-)

      Vymazat
  3. Ugh. *Dělaly*. A tak vůbec... dobrý češtin :/

    OdpovědětVymazat
  4. Co se mi na tom líbí? Všechno. Miluji kávu s mlékem (dávám si půl lžičky rozpust. kafe), toužím po čtečce a ke kávě se hodí "buchta"...parádní relaxace s "knihou"...a to je to, co mi chybí. Na knihy nemám bohužel čas a moc mě to mrzí. Krásná fotka.

    OdpovědětVymazat
  5. Na tenhle blog jsem natrefila jen díky Vašemu komentáři u Amelie...
    A co se týká té fotky - z té dýchá úžasná pohoda. Ráno, kdy člověk nikam nemusí spěchat, kdy si může vklidu vypít kafe, zbaštit muffiny.... Ostatně ty budou u nás nařadě hned, jak dojíme "veselou krávu" :-)
    no nic, budí se mi dítě...
    hezký zbytek neděle
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlím, co může být zač "veselá kráva" :-) děkuji za přání, zatím se neděle daří.

      Vymazat
    2. Tak hlásím, že muffiny jsem taky upekla ;-) v pátek. a včera se po nich definitivně zaprášilo. Borůvkové a nalámaným velikonočním micavcem (ještě budu pést hodně dlouho, než je všechny spotřebujem-prcek radši škemrá o moji 60procentní čokošku :-)))
      A veselá kráva? - tmavé těsto - na to tvaroh s vajíčky, mlíkem, cukrem a pudinkem a pocákat trochou tmavého těsta ;-)

      Vymazat
  6. Milé slečny a paní, děkuji vám za ještě milejší komentáře :-)

    OdpovědětVymazat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)