středa 15. prosince 2010

Špunty do uší a svatý pokoj

...aneb Trocha nadsázky snad neškodí.

K přežití a případnému užití si Vánoc bych si přála hodně teplou deku a takovou podpěrku pod hlavu, která by mi pokaždé, když bych zadřímla nad skriptama, vrazila facku, ještě lépe dvě.

Vzhledem k tomu, že náš úzký rodinný kruh se rozhodl poskytnout útočiště černé ovci širšího kruhu rodinného, přála bych si už ony zmiňované špunty do uší. Ne, že by strejda Pet chrápal, to zas ne. Nevadí mi ani jeho vlastnost, kterou jsem charakterizovala při bezprostřední reakci na zprávu o jeho přítomností u štědrovečerní tabule:

"A máme po klidných Vánocích. On je Pet hlučný, i když mlčí."

Jediný důvod, proč toužím po špuntech do uší, je jeho mluvení ze spaní. Není to zas taková hrůza, ale poté, co jsem se asi potřetí v noci vzbudila jen proto, abych slyšela tu samou větu:

"Danuško, ten boršč se ti opravdu povedl."

Potom se mi snad už divit nebudete. (No, schválně si to představte. Ležíte v noci v pokoji, tma jak v pytli a najednou se z prostředka pokoje ozve již výše zmíněná věta pronesená hlubokým mužským hlasem. Radostí asi nezajásáte. A tímto rozhodně nezpochybňuji kvality maminčina boršče.)

Dál bych si k Vánocům přála trochu zeleninové oblohy a něco na zapití. Vánoce jen tak nasucho, to není ono (ne, nejsem alkoholik, vaječný koňak bez rumu by mi stačil). Ne, děkuji, předkrm nechci. Již jsem měla Mikuláše.

Tímto mu děkuji za Nutellu, která stále ještě nepadla za vlast a to už jsem ji dala aj do jogurtu a Páji na svačinu, když se vracela z Ukrajinského večera.

No a jako dezert bych si dala světový mír, štěstí, zdraví a hlavně ten pokoj svatý (nejlépe poblíž Království Dvou Ká).

PS: proč se tady zabývám takovýmito hloupostmi, když bych mohla Ježíškovi napsat o to, po čem mé srdce baží? Důvod je prostý. Celý rok si přeju spoustu věcí a ne vždy je dostanu. A před Vánoci (zhruba na konci srpna) přichází zlom a já si ani zaboha nemohu vzpomenout, co že bych tak chtěla najít zamotané v mašlích pod stromečkem.

Dovolím si pochybovat (při vší úctě), že by Ježíšek byl tak schopný a nadělil mi normální imunitu a kompletní výměnu poruchových orgánů včetně bubínku pravého ucha a plic.

Tak vám přeji Šť. a V.
(Překlad: Šťastné a Veselé.)


Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)