sobota 20. března 2010

Vlasy

...moje, vaše, mužů, ale hlavně žen. Mám na Vás totiž OTÁZKU.

Dnes nebudu hovořit o barvě. Barvoslepost nebo spíše neschopnost rozpoznat meruňkovou od broskvové a blond od světle hnědé u některých mužů dnes už nebudu vytahovat na světlo denní. Zato bych se rozhovořila o (ne)délce kštice příslušnic něžného pohlaví.

Co mě k tomu vede? Žiju se čtyřmi ženami v jednom bytě a každá máme vlasy a každá máme svou osobnost a nějaké ty vrtochy a pocity. A má milá Treska se ostříhala (potřebovala změnu, takříkajíc něco se sebou udělat)...střih nebyl nikterak radikální, období, kdy byla na ježka už má za sebou. Ve čtvrtek si jen sešmikala, vlastní rukou, své dlouhé (po ramena a kousek níž) vlasy. Překvapily mne reakce okolí...značně, proto vlastně píšu tento článek, abych zjistila názor ostatního světa a ne jen našeho mikrokosmu.

Zkrácení to opravdu není radikální (rozhodně ne jako v Postřižinách), střih je slušivý, vlasy má kus pod uši. Jsou nádherné, husté lesklé a Tresce to moc sluší. Říkám to jako žena a ty bývají většinou k ostatním ženám docela kritické, minimálně samy v sobě :-) přiznejme si to. A první reakce mužů, lépe řečeno, chlapců co s nima chodíme (do školy, samozřejmě) byly: "co sis to proboha udělala?!" "cos to udělala se svými vlasy?" "proč ses ostříhala?" a tak dále v podobném tónu... a to mne vede k myšlence:

Opravdu chtějí všichni muži mít okolo sebe ženy s dlouhými vlasy? Ptám se PROČ?!

Jako bonus, když se Treska včera vrátila domů, reakce jejího tatínka (taktéž muže, jak překvapivé ;-) ) se nedá rozhodně popsat jako nadšená...napadá mne stejná otázka jako výše (PROČ?)

Je to snad dané genticky? Něco jako vrozená a dědičná touha po ženách s dlouhými vlasy? Vždyť se říká: "dlouhé vlasy, krátký rozum." Kněžna Libuše si kvůli tomu musela vzít Přému Oráče, aby lid neremcal, že jim vládne žena s dlouhými vlasy a "mdlým" rozumem.

Takže chtějí potomci Adama abychom byly méně inteligentní než oni? Krátkovlasí elegáni? Pozor! Nejsem feministka, ale kruciš...vlasy jsou moje vlasy, tak ať mi do toho nekecají :-)

Ale, zas abych nehanila jen ty "obludy s chapadlem" které mám vcelku ráda. Zneužiju druhou ženu privátnici. Janička teď vlastní naprosto normální dlouhé vlasy, ale než se dopracovala k tomuto stádiu, měla vlasy na jedné straně o kus kratší než na straně druhé a vůbec...jakési psí kusy stříhací s nima neustále vyváděla (za všechny bych zmínila vystříhání kolečka na temeni...sic to nebylo chtěné). Její babička, žena to pravděpodobně konzervativní, jí dokonce i peníze na holičku dávala "jen aby si konečně nechala ty vlasy normálně, jako správná holka, ostříhat..."

Co lidi vede k tomu, že by žena měla mít dlouhé vlasy?

Odpovídám si sama: "snad aby se snadněji rozpoznala žena od muže." A hned si taky oponuju: "tak ať chlapi nosí všichni do jednoho vlasy krátké! A ne jak ty máničky, co občas potkávám!" Jen pro pořádek uvádím, že máničky se mi líbí víc než vystříhaní lebkouni (promiň mi to, můj naježka ostříhaný, muži)

A poslední odstavec...něco o mně :-) v době krize mého Já, jsem se uchýlila ke kroku značně radikálnímu a ostříhala si těch mých sedm či osm dredů, které jsem si pěstila už tři léta. V době jejich zrodu to byl boj přesvědčit maminku, že v nich opravdu nemíním cvičit bleší cirkus. Všichni si tak nějak na ně zvykli. A pak přišla ona krize... a já v noci vzala nůžky a ŠMIK, ŠMIK dredy šly dolů...o chvíli později i vlasy, které jsem měla po ramena. Ten pocit byl báječný...výsledek už horší :-) Ale Janička si mě vzala do parády a dospěly jsme k výsledku vcelku uspokojivému...aspoň pro mne. Všichni (muži) okolo si (opět) těžko zvykali :-) a ještě zvykají...

Ale to neví, co za slastný pocit to je, když si přejíždím rukou po vyholeném krku (vyholený je jen krk, zbytek hlavy pokrývají vlasy zhruba po uši) a když mám po vylezení z bazénu, hlavu do půl hodiny suchou. Pravda, krk mám teď opravdu giga mega dlouhý, ale co už :-) hlavní je, jak se vidím já...a já si na ten krk nevidím :-P

Co Vy a Vaše vlasy? Blonďaté, kudrnaté, rovné, roztřepené, čerstvě ostříhané, dlouhé po lopatky...

Někdo nakupuje, někdo jí, někdo hraje hry... my ženy, co spolu bydlíme, se prostě ostříháme ;-)



Komentáře:


1 Modrooká | Web | 20. března 2010 v 11:40 | Reagovat




vlasy jsou uber téma asi mě čeká reskce formou článku u mě :) ale jen tak na úvod...mam přítele "máničku", má krásný dlouhý hustý vlasy, který by mu kdejaká holka záviděla, ráda mu je pročesávam, ráda je pozoruju, definitivně mě jima uchvátil když byl u mě poprvé přes noc a ráno se učesal :)
občas ho nutim, aby si je nesvazoval a nechal je volně, což ho obtěžuje
ale sama jsem ráda, že mam svoje nekomlikovaný rovný s dýlkou mezi ušima a ramenama ;)
2 Modrooká | Web | 20. března 2010 v 11:40 | Reagovat




reakce*
3 Modrooká | Web | 20. března 2010 v 11:41 | Reagovat




nekomplikovaný
4 Kaunaz Isa | E-mail | Web | 21. března 2010 v 13:42 | Reagovat




Ha, představa Jodida s krátkými vlasy je děsivá.
A nejspíš to tak nějak opravdu je, společnost dodržuje předsudky, že ženy mají mít dlouhé a muži zase krátké vlasy. Třeba jich to časem přejde, kdoví...
5 ET | 25. března 2010 v 22:49 | Reagovat




Dlouhý, dlouhý, dlouhý. Už skoro k lopatkám, světlehnědý, který všichni považujou za blond. Líbí se mi na mně daleko víc než krátký (který jsem dlouho nosila a dlouho vypadala jako idiot) a že muži (zvláště ten, který se mi dost líbí) mají pro dlouhé slabost je jen dobře :
6 Tátova holka* | Web | 27. března 2010 v 10:59 | Reagovat




Chlapi jsou jasny.. Tu o tazku "Proc muzi chteji mit zeny s dlouhymi vlasy?" jsme resili na sociologii; je to danyarchetypem zeny - zeny vzdycky mely dlouhe vlasy, je to neco, co je spojene s nimi, co je odlisuje od muzu (dobre, ted uz ani tak ne, ale v minulosti to tak bylo). Zkratka a dobre, chlapi maj v tom svym minimozecku zafixovany, ze zenska ma mit dlouhy vlasy. Proto je preferujou. Proto ja mam ted zrovna kratky. Nemam potrebu snazit se jim zavdecit. xD
7 jejkap | 29. března 2010 v 11:36 | Reagovat




Ja "nechci" mit zenu s dlouhymi vlasy. Respektive uplne stejne se mi libi kratkovlasky. A "na kluka", zvlast v kombinaci s brejlema, vypada u vetsiny zen lip nez mikado.
8 tvůj naježka ostříhaný... muž | 20. dubna 2010 v 10:14 | Reagovat




Zprvu bych poznamenal: "dlouhé vlasy, krátký rozum.", výplod komunistického intelektu pod bodem doby ledové .) a proto bych tento výrok těch volů vyškrtl. Ale je to trochu spjato s Terezčinou babičkou, přeci jen, vždyť ta stará generace žila dlouhý čas pod společenským neviditelným EsEnBákem, a to se hned na člověku podepíše, nám se o tom leda tak může zdát jako to je, pač to už nikdy nezažijme. Moje báábička, když mne viděla poprvé tak nějak olepaného skoro na kožu, pravila když jsem stál u jejich dveří: ,,Tak pojď sem ty můj nácku" (heh díky báábi,samozřejmě to byl babčin JOKE,babička je úplný joker) No prostě, starší generace je a bude ve svém, jako cvrčci v nálevu a zavření v zavařovačkách(každý zvlášť). Jinak proč ta rutina s dlouhými vlasy? Geny? ehmmm nevím, ale řekl bych TA výchova a ukazování nám svět už od počátku v onych stylizovaných obrazcích. A děti jsou jak houba, všechno vcucnou a zakoření. A pokud vidí ve všech učebnicích ženy s dlouhými vlasy, min. mikádo. Ale je fakt že jak jinak dětem odlišit ženy od mužů decentně než přijdou na řadu vyobrazování Vašich uuuuuu (Tvých...) uuuuuu prsou. Je to v žité, řekl bych. "Jen pro pořádek uvádím, že máničky se mi líbí víc než vystříhaní lebkouni.".. To je v pořádku Lásko. Nelibí se mi máničky. Máničky? Svým způsobem Vám ženám jsou bližší. V jisté míře pro Vás ženštější - tedy aspoň vzhledem, atraktivnější, líbeznější. V tom může být jádro pudla, libí-li se ženám více máničky. Tudíž to je v pořádku. Loučím se, děkuji že jste překonali můj psací um. Přeji Všem Báječné dny a já jdu kreslit pořádnýho lebkouna - kostru.

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)