sobota 1. února 2014

Dušená mrkev s jehněčím


"Noo, já ji většinou pevně držím mezi tím zeleným a oranžovým dokud nezměkne," to mi řekla maminka k tomu, jak dusí mrkev. A pak přihodila i seriózní recept, který je k přečtení níže. 


Co se jehněčího týče, může být nahrazeno vepřovým, nebo se masu můžete vyhnout úplně. Naložila jsem si ho den předem s olivovým olejem, sušeným rozmarýnem, pepřem, solí a dvěma stroužky domácího česneku. Pekla ho zakryté v troubě na poloviční plyn, ke konci jsem ho odkryla, aby se trošku zbarvilo. Nepodlévala jsem, bylo dost olivového oleje a maso i trochu pustilo šťávu.

Množství vyšlo na čtyři porce pro střídmě se stravující osoby, takže žádné kopy mrkve na talíři nečekejte. K oranžovému zázraku a jehněčímu jsem přiložila vařené brambory.

V psí boudě, česnek se musí hlídat.

Chemické složení:
  • 1kg mrkve
  • kus Hery
  • stroužek česneku
  • 1PL hladké mouky
  • 1ČL octa
  • cukr krystal
  • sůl
  • pepř mletý

Postup přípravy:

Pověřte pomocníky strouháním mrkve nahrubo, nemáte-li pomocníky, těšte se na betakarotenovou kůru pro vaše ruce.

Dejte do většího hrnce rozpustit kousek Hery (cca 3x4 cm), nastrouhanou mrkev posolte (pár špetek), popepřete (zlehka), pocukrujte krystalem (decentně), promíchejte a vhoďte do hrnce na rozpuštěnou Heru, opět promíchejte, podlijte hrníčkem vody (neutopit) a zakryté nechejte dusit.

Až je mrkev měkká (nekřupne při skousnutí), jemně ji zaprašte hladkou moukou, promíchejte, přidejte nastrouhaný česnek a nechte ještě chvíli dusit.

Ochutnejte, dolaďte a přidejte jednu čajovou lžičku octa.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)