úterý 22. května 2012

Šalamoun

...aneb Buchta moudrého krále.

Pokud přemýšlíte, proč zrovna "Buchta Šalamoun" a chystáte se dotaz vznést v komentářích, ušetřím vám klikání a ťukání. Odpovím hned, že nevím. Co však vím je fakt, že tuto vcelku rychlou etudu pro plech a troubu jsem kdysi dávno zvolila jako vstupní bránu do naší kuchyně. Byla to první buchta, co jsem pekla naprosto sama, protože doma nikdo nebyl. A taky první buchta, co jsem kdy spálila. (S povděkem kvituji, že zatím i poslední.)


Původní recept ostřílené kuchyňské matadory nijak nevyvede z rovnováhy, ale já se tehdy pořádně zapotila. 

Naprosto jasné, že?

Dnes, protože už nejsem kuchařskou novickou, jsem se nezapotila, ale jen zamyslela. Třeba nad tím, kolik čeho pojme taková sklenice a co je to vlastně ten pískový cukr a čím ho můžu nahradit. Štěstí, že existuje strýček Google (v době prvního pokusu to byla babička na drátě). Podle dvou zdrojů jsem usoudila (žádná kuchařka doma mi to nebyla schopna říct), že jedna sklenice je 200g čehokoli



Tvrzení ověřeno a potvrzeno.


A co se pískového cukru týče, našla jsem v jedné diskuzi toto:

Nejhrubší je krystal.
Střední je krupice.
Jemný je moučka.
Cukr krupice jde nahradit krystalem.

Docela jsem se s tímto tvrzením ztotožnila a úspěšně jej aplikovala.


Dvě sklenice pískového cukru v zastoupení.


Chemické složení:


  • 1 Hera
  • 2 sklenice pískového cukru
  • 1 sklenice vody
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 lžíce rumu
  • 2 sklenice polohrubé mouky
  • 2 vejce
  • 1 prášek do pečiva
  • kokos (množství na posypání jednoho plechu)


Postup přípravy:


V kastrolku (se silnějším dnem) rozpouštějte jednu celou kostku Hery. Až bude téměř rozpuštěná, přisypejte k ní 2 sklenice pískového (krystalového) cukru, chvíli míchejte, posléze přilijte 1 sklenici vody, lžíci rumu a přisypejte 2 lžíce kakaa. Nezapomeňte míchat a nechejte směs povařit. Ve chvíli kdy začne bublat, vypněte plotýnku a odlijte si stranou jednu sklenici oné tekutiny. Zbylé množství nechejte vychladnout.

To znamená, že ve chvíli, kdy budete moc do směsi šáhnout aniž byste se spálili, nastává ten správný okamžik pro vmíchání 2 sklenic polohrubé mouky s práškem do pečiva a 2 vajec. Těsto je řídké. Nalijte jej na plech vyložený pečicím papírem a šoupněte do trouby. Pekla jsme na plný výkon (máme starou troubu, její plný výkon může být klidně polovinou výkonu vaší trouby) zhruba čtvrt hodiny a trošku se to odspodu připálilo. Takže je třeba hlídat troubu i její obsah.

Po vytažení z trouby ihned polijeme výtvor na plechu směsí ze sklenice. Rovnoměrně, doporučuji si to rozvrhnout. Po polití následuje sypká fáze, kdy výtvor zasypete vašemu oku a chuťovým buňkám lahodícím množstvím kokosu. Podáváme s hrnkem kakaa a milým úsměvem.


Dobrou chuť.







2 komentáře:

  1. My tomu říkáme VODOUCH. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  2. Z Hrníčkové kuchařky já peču nejraději. Buchta vypadá skvěle, jednou se do ní pustím :)

    A jinak, na blogu jsi mi nabízela poslání materiálu ohledně figur a tropů. Pokud to stále platí, tak bych byla velice vděčná, kdybys mi to poslala na email - Veronika.Vovcekova@seznam.cz
    Předem mockrát děkuji :)

    OdpovědětVymazat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)