sobota 26. května 2012

KPI

... aneb Kreativní práce s informacemi.

Mí milí stálí čtenáři, i vy, kteří jste se sem právě doklikali přes fórum kurzu Kreativní práce s informacemi, zde vám servíruji tři splněné úkoly, jež byly zadány v průběhu semestru, abych splnila úkol čtvrtý (a získala tak další kredity do sbírky), jehož zadání zní: 


V tomto modulu vás čeká úkol se zpětnou vazbou, tj úkol k vypracování.

Vaším úkolem je prokázat, že dokážete publikovat vámi vytvořené dílo na internetu. Respektive se jedná o následující tři dokumenty (ano, kdo je ještě neudělal by to měl hodně rychle dohnat).
  • mentální mapu vytvořenou v druhém modulu (asi ho máte jako obrázek nebo pdf)
  • úkol z modulu o tvůrčím psaní (máte ho jako pdf)
  • prezentaci z modulu o prezentaci informací (asi ho máte jako ppt)

Úkol má dvě varianty a je na vás, kterou si vyberete:

​varianta A) Vaším úkolem je publikovat výše uvedené tři výstupy - úkoly tohoto kurzu na alepoň dvou různých službách určených k publikování na internetu. Je jen na vás jaké dvě služby zvolíte (Issuu, Slideshare.net, Scribd, Flicker či využijte jinou, nemusí být z textové opory - buďte kreativní). Tyto dokumenty musí být veřejně dostupné (neskrývat za heslo apod.). Odkazy na tyto dokumenty pak nahrejte do příslušného diskuzního fóra.

​varianta B) Vaším úkolem je publikovat výše uvedené tři výstupy - na webových stránkách, ať již nově vytvořených nebo pokud máte tak vlastních (zkuste si webnode, google sites, e-stranky nebo klidně na vlastním či nově založeném blogu). Odakz na místo, kde najdeme tyto tři dokumenty pak nahrejte opět do diskuzního fóra.


Zvolila jsem variantu B) i s tím rizikem, že dávám tak trochu všanc své blogové doupě. Jsem totiž děsně líná a nechce se mi tvořit nový blog jen pro jeden úkol. Jak někteří ví, od listopadu jsem stěhovala celý svůj cirkus z blog.cz sem a ještě teď se mi z toho dělá krapet nevolno.

Tak, konec vykecávání, tři úkoly jsou zde. Pochvaly, jedničky s hvězdičkami a nálepky do sešitku očekávám v komentářích ;-) 

Mentální mapa:

Zadání úkolu:


Vaším úkolem bude nakreslit myšlenkovou mapu.
Můžete si vybrat, zda budete mapu kreslit ručně nebo využijete některý z mapovacích softwarů.
Vhodným tématem vaší první myšlenkové mapy může být např. plánování dovolené, svatby, oslavy narozenin nebo vánočních nákupů.Samozřejmě si můžete zvolit i téma odborné, máte-li před sebou psaní rozsáhlejší seminární nebo i diplomové práce, může být mentální mapa zvoleného tématu ideálním začátkem.
Hotovou mapu vložte do příslušné odevzdávárny (Myšlenkové mapy) ve formátu .pdf, .jpg nebo .png. 



Její obsah a téma berte s rezervou a nadhledem :-) domácí úkoly se musí plnit a proč nepopustit uzdu fantazii, že? (Berte jako hrdinský čin, že jsem se skamarádila se slideshare.net.)

Tvůrčí psaní:

Taky tento úkol bych mohla vrazit na slideshare, ale chci světu ukázat, že umím na svůj blog vkládat i obrázky. (Když na něj kliknete, tak se zvětší.)

Zadání úkolu:

  • Vyzkoušejte si metodu inspirace z obrázku. Překonejte tradiční vnímání, produkujte větší počet nápadů (i těch bláznivých).
  • Zvolte si téma práce (referát, diplomová práce apod.)
  • Vyberte si zajímavý obrázek / fotografii, na které je zobrazeno více předmětů a postav v akci.
  • Obrázek vložte do textového editoru (např. Word). 
  • Zadívejte se na vybraný obrázek a napište cokoliv, co vás v souvislosti s tématem práce napadá. Mohou to být nové otázky, náměty i myšlenky již známé. Nápady mohou být i bláznivé (vzpomeňte na brainstorming). Inspirujte se např. u Olgy na portálu Studuj kreativně - Moje pirátská vlajka, můj brand
  • Zkuste si projít výsledky a najít v nich něco inspirativního pro sovji práci. Napište, jak jste se rozhodli nápad využít.






Karel Havlíček Borovský – život a dílo

Déšť netopýrů – déšť i netopýři jsou často vnímáni negativně, v souvislosti s K. H. Borovským to může znamenat nepřízeň osudu. Jsou netopýři netopýry, nebo jsou to lidé? Není jimi sám sobě Borovský? (Nemůže si za všechny ústrky sám?) Co by se stalo, kdyby netopýři z nebe nepadali? Psala bych referát na Borovského, nebo by o něm živá duše nevěděla? Nejsou nakonec „netopýři“ tím pozitivním? Netopýři – úředníci, strážci pořádku a zákona – Tyrolské elegie, cesta do Brixenu, neměl by to na oslu jednodušší? Jaké to celé mělo smysl? Na oslu = vezl se, deštník = pod střechou (tzn., jel v kočáře), bylo o něj postaráno. Hospoda – ubytování a strava. Byla to pro něj vlastně dovolená – Zdeněk Svěrák ve hře České nebe: „…jel zadarmo do Alp.“ Vliv Borovského na současnou tvorbu, jeho ohlasy… nebo je celé jeho dílo pro kočku? (Ať už na okně, nebo na zídce.) Více pohledů na věc. Jsou to dešťové kapky, nebo šípy? Luk a šípy, ostrost, zranění, břitký jazyk – ubližoval, nebo jen vtipně poukazoval? Tenká hranice satiry. Jak se s tím vyrovnat? Pomůže deštník, nebo zacpat uši? Epigram jako zbraň… osoba na oslu (Borovský): „Pánové, co jste tak zachmuření, vždyť je to pohoda, krásné počasí, že ano?“

Nejsem si jistá, zda jsem se opravdu pracovala tak, jak jsem měla. Hodně jsem asociovala, pár „nových“ myšlenek vyplynulo, např. je Borovský stále aktuální? Kdo na něj navazuje, je zmiňován? Jinak si touto metodou nejsem příliš jistá. Umím si vymýšlet příběhy k obrázkům, příběhy, které obrázek neukazuje, ale nedokážu tuto schopnost kombinovat se seriózním zadáním práce. I tak to ale byla zajímavá zkušenost a příjemně jsem si provětrala hlavu v půlce psaní referátu.


Prezentace informací:

Zadání úkolu:


Vaším úkolem bude vytvořit prezentaci.
Můžete si vybrat, jaký nástroj využijete - může to být i takový, o němž ve studijních materiálech nebyla řeč. Dejte si pozor, aby to byl skutečně nástroj pro prezentování vhodný.
Výběr vhodného tématu vaší prezentace je zcela na vás - můžete zvolit téma neformální, stejně jako související se studiem.
Prezentace bude mít minimálně 5 oken/slidů, dodržte veškeré formální náležitosti.


Drobně zrecyklovaná práce z kurzu Angličtina pro akademické účely. Abyste si prezentaci náležitě užili, potřebovali byste vidět mne, kterak u ní gestikuluji a předvádím tu princeznu, tu draka. Mno a smysl byl hlavně v mluveném slově, co si budeme povídat.




Howg.

Žádné komentáře:

Okomentovat

V mezích slušnosti a když kritika, tak věcná, adresovaná, konkrétní a konstruktivní :-)